פרסום ראשון: המו״מ הקואליציוני תקוע בגלל השבת

    ישראל אוחיון - מרכז העניינים No Comments on פרסום ראשון: המו״מ הקואליציוני תקוע בגלל השבת
    17:54
    14.05.24
    יונת קפלן No Comments on תסתכלו להם בצלחת: רבקה צפדיה בעצה מפתיעה להורים למתבגרים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשא ומתן הקואליציוני של המפלגות החרדיות עם הליכוד סוכם ברובו עוד קודם הבחירות, ומיד לאחריהם נסגרו קצוות אחרונים וכן תוקנו במקצת, אך לאיש עדין לא ברור למה כל זה לא הבשיל לכדי חתימה.

    ישראל אוחיון חושף מחר בעיתון מרכז העניינים כי חילולי השבת ברחבי הארץ והבעייתיות הקואליציונית העירונית שנוצרת מכך, הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהמו״מ הקואליציוני בין ש"ס לליכוד, וזאת לאחר שבש"ס דורשים גיבוי מלא ליישומו של חוק העזר העירוני המחייב סגירת עסקים בשבת. גורמים בש"ס אומרים שלא לציטוט כי ש"ס רוצה למנוע חילולי שבת בערי ישראל ולחסוך בעיות קואליציוניות פנים עירוניות במהלך הקדנציה הקרובה.

    כידוע, מהלך זה נתון בידיו של שר הפנים המיועד בלבד. כזכור לנו בממשלה הקודמת ניסה שר הפנים הקודם גדעון סער ליישם חוק זה בתל אביב יפו, אך הנושא ירד מהפרק בהתאם לפרישתו של האחרון מהחיים הפוליטים. יו״ר שס אריה דרעי שמיועד להיות שר הפנים בממשלה הקרובה מתכוון ליישם את החוק הזה בכל הערים ברחבי הארץ אך לאור היכולת שייערמו קשים בנושא זה ע״י שאר המפלגות הוא דורש את התחייבותם של מנהלי המו״מ כחלק משאר ההתחייבויות שלהם למפלגות החרדיות.

    כזכור בשבוע שעבר פורסם על איומם של המפלגות החרדיות בעיר אשדוד לפרוש מהקואליציה באם רה״ע  לא יפעל לסגירת העסקים בשבת ובראשם קניון הביג החדש שיצר מהומה לאחר מכתב שהתפרסם ובו מורה מנכ"ל הקניון לבעלי החנויות לפתוח את העסקים במהלך השבת.

    את תגובתה של תנועת שס לא ניתן היה להשיג בנושא זה.



    0 תגובות